My Decoupage

Decoupage (or découpage) is the art of decorating an object by gluing colored paper cutouts onto it in combination with special paint effects, gold leaf and so on. Commonly an object like a small box or an item of furniture is covered by cutouts from magazines or from purpose-manufactured papers. Each layer is sealed with varnishes (often multiple coats) until the "stuck on" appearance disappears and the result looks like painting or inlaywork. The traditional technique used 30 to 40 layers of varnish which were then sanded to a polished finish. 
~ Wikipedia


 El arte del ‘decoupage’… (fragmento)

IVONNE GOMEZ/El Nuevo Herald
June 28, 2007

El colorido de las pinturas religiosas del budismo tibetano; el folclor de la religión afrocubana y las obras de reconocidos pintores son el tema de Decoupage: El antiguo arte de decorar la madera con láminas, la exposición de Elena Iglesias, que se presenta este fin de semana en ¡Azúcar para el Espíritu!, en la Calle 8.

“Trabajo los temas que me atraen, dice Iglesias acerca de la inspiración de su obra, que es además el resultado de una pausa en su actividad como escritora.

“Trabajar en el decoupage es una actividad que me relaja y que hago desde hace años como hobby”, destaca de la técnica que aprendió en los años 70, durante su estancia en Venezuela…

 

Copyright 2016, Elena Iglesias; all rights reserved.